مقایسه قیمت اسکلت بتنی با اسکلت فلزی

مقایسه قیمت اسکلت بتنی با اسکلت فلزی در سایت اسکلت فلزی روحا صنعت به بررسی آن می پردازیم:

به طور کلی، قیمت اسکلت فلزی حدود 60 تا 70 درصد بیشتر از اسکلت بتنی است. این تفاوت قیمت به عوامل مختلفی از جمله قیمت مواد اولیه، نحوه اجرای سازه، و شرایط محیطی بستگی دارد.

در مقایسه با سازه بتنی، هزینه مستقیم مربوط به مصالح و اجرت ساخت در سازه فلزی کمتر است.

با این حال، برای کارفرمایانی که مایلند هزینه پروژه را به صورت خردتر پرداخت کنند، اسکلت بتنی گزینه بهتری است.

با این حال، عمده هزینه اجرای سازه فلزی در ابتدای پروژه باید پرداخت شود.

علاوه بر این، در کشور ما امکان دریافت وام مسکن پس از تکمیل سقف طبقات وجود دارد که این مزیت برای اسکلت بتنی محسوب می‌گردد.

قیمت فولاد ساختمانی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

در مقابل، قیمت بتن نوسانات کمتری داشته است. در نتیجه، قیمت فولاد ساختمانی بسیار بیشتر از قیمت سال‌های قبل شده است.

بنابراین، قیمت تمام شده ساختمان اسکلت بتنی کمتر از قیمت تمام شده ساختمان اسکلت فولادی است و از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر است.

بهتر است بدانید:انواع جرثقیل سقفی

قیمت مصالح

مهم‌ترین عامل در تفاوت قیمت اسکلت فلزی و بتنی، قیمت مصالح است. قیمت فولاد ساختمانی در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در حالی که قیمت سیمان و بتن در مقایسه با فولاد، نوسانات کمتری داشته است. به همین دلیل، هزینه مصالح در اسکلت فلزی بسیار بیشتر از اسکلت بتنی است.

نحوه اجرای سازه

نحوه اجرای سازه نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. اجرای اسکلت فلزی به طور کلی سریع‌تر از اسکلت بتنی است. این امر به دلیل سبک‌تر بودن سازه فلزی و همچنین امکان پیش‌ساختگی برخی از اجزای آن است. به همین دلیل، هزینه اجرت ساخت اسکلت فلزی معمولاً کمتر از اسکلت بتنی است.

شرایط محیطی

شرایط محیطی نیز بر قیمت اسکلت فلزی و بتنی تأثیر می‌گذارد. در مناطقی که احتمال زلزله وجود دارد، سازه‌های فلزی از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. این امر به دلیل شکل‌پذیری فلز است. به همین دلیل، در این مناطق، هزینه اسکلت فلزی بیشتر از اسکلت بتنی است.

بیشتر بدانید:مصالح مورد نیاز برای ساخت اسکلت فلزی

عوامل دیگر

عوامل دیگری نیز می‌توانند بر قیمت اسکلت فلزی و بتنی تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، در مناطقی که دسترسی به مواد اولیه و نیروی کار محدود است، هزینه ساخت اسکلت فلزی بیشتر از اسکلت بتنی خواهد بود.

نتیجه‌گیری

در مجموع، قیمت اسکلت فلزی حدود 60 تا 70 درصد بیشتر از اسکلت بتنی است. این تفاوت قیمت به عوامل مختلفی از جمله قیمت مواد اولیه، نحوه اجرای سازه، و شرایط محیطی بستگی دارد. در انتخاب نوع اسکلت، باید علاوه بر قیمت، عوامل دیگری مانند مقاومت، دوام، و سرعت اجرای سازه نیز در نظر گرفته شود.

بهتر است بدانید:مزایای استفاده از اسکلت فلزی در برابر سایر سازه‌ها

آخرین مطالب

دسته بندی مقالات

اخرین مقالات

نوشته‌های تازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *