جرثقیل سقفی برقی

جرثقیل سقفی برقی

جرثقیل سقفی برقی یک دستگاه برقی است که برای حمل و جابجایی وزنه‌های سنگین به کار می‌رود. این نوع جرثقیل به دیگر انواع جرثقیل‌ها از نظر عملکرد و کاربرد متفاوت است. در حقیقت، جرثقیل سقفی برقی از سقف و بالابری برقی تشکیل شده است که در سقف ساختمان نصب می‌شود. وزنه‌ی مورد نظر بر روی بالابری قرار می‌گیرد و با استفاده از جرثقیل سقفی برقی، به سادگی قابل حرکت و جابجا شدن است.

از مزایای استفاده از جرثقیل سقفی برقی می‌توان به صرفه جویی در فضا، طراحی ساده و قابلیت نصب آسان، کنترل دقیق حرکت و سرعت و ظرفیت باربری بالا اشاره کرد. این نوع جرثقیل در صنایع مختلفی مانند ساختمان‌سازی، آشپزخانه‌های صنعتی، کارگاه‌ها

ویژگی های مهمی که جرثقیل سقفی برقی دارد عبارتند از:

  1. ظرفیت بالا: جرثقیل سقفی برقی قادر است بارهای سنگینی را تا وزن های بالایی جابه‌جا کند. این ویژگی باعث می‌شود که در صنایع سنگین مانند معدن و ساختمان استفاده شود.
  2. دقت بالا: به دلیل استفاده از نیروی برقی، جرثقیل سقفی برقی قادر است حرکات دقیق و صاف را انجام دهد. این ویژگی در برخی کاربردها مانند حمل و جابه‌جایی تجهیزات حساس بسیار مهم است.
  3. امنیت: جرثقیل سقفی برقی مجهز به سیستم های امنیتی هستند.

قیمت جرثقیل سقفی برقی به چه عواملی بستگی دارد؟

جرثقیل سقفی برقی یکی از ابزارهای حیاتی در صنعت ساخت و ساز و انتقال بار است. قیمت این جرثقیل‌ها به انواع عوامل بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ظرفیت جرثقیل: قدرت و ظرفیت جرثقیل سقفی برقی میزان بار قابل حمل توسط آن را تعیین می‌کند. جرثقیل‌های با ظرفیت بالا دارای قدرت بیشتری هستند و به همین دلیل قیمت بیشتری دارند.
  • برند جرثقیل: برندهای مختلف جرثقیل سقفی برقی در بازار وجود دارند و هر برند قیمتی متفاوتی دارد. برندهای معروف و با سابقه قیمت بالاتری عموماً دارند.
  • محل ساخت: کشوری که جرثقیل سقفی برقی در آن ساخته شده است نیز می‌تواند تأثیر زیادی در قیمت آن داشته باشد.

جرثقیل سقفی برقی در ساخت جرثقیل سقفی روحا صنعت تولید می شود.

جرثقیل برقی کارگاهی

جرثقیل برقی کارگاهی، یک دستگاه برقی است که به منظور حمل و جابجایی بارهای سنگین در محیط کارگاهی استفاده می شود. این جرثقیل ها به وسیله برق از منبع تغذیه خود تغذیه می شوند و می توانند بارهایی با وزن های بالا را به ارتفاعات مختلف منتقل کنند.

جرثقیل برقی کارگاهی شامل یک تیغه برقی، کابل یا زنجیر برای حمل بار، موتور برقی برای حرکت دادن کابل و سیستم کنترل برای کنترل حرکت جرثقیل است. این دستگاه قابلیت جابجایی عمودی و افقی را داراست و به راحتی می تواند بارها را به ارتفاعات مختلف برده و در مکان های مختلف قرار دهد.

از جرثقیل برقی کارگاهی در صنایع مختلفی مانند ساختمان، صنایع دریایی، خودروسازی و معدن استفاده می شود.

جرثقیل برقی کارگاهی یک دستگاه قدرتمند است که در کارگاه ها و صنایع مختلف استفاده می شود. یکی از نکات مهم در استفاده از این دستگاه، فاصله دکل از مرکز پایه ها است. هرچه این فاصله بیشتر باشد، قدرت جرثقیل کاهش می یابد و وزن باری که می تواند بالا ببرد نیز کمتر می شود. حداکثر ارتفاع بالا رونده در جرثقیل برقی کارگاهی حدود ۲٫۵ الی ۳ متر است و وزن دستگاه نیز متغیر است و معمولا تا ۲۵۰ کیلوگرم می تواند باشد.

بهتر است بدانید:طراحی جرثقیل سقفی

جرثقیل برقی کارگاهی در حالت استاندارد و برای برخی نمونه ها

جرثقیل برقی کارگاهی در حالت استاندارد دارای ویژگی‌های جالبی می‌باشد. این جرثقیل‌ها دارای ۶ چرخ هستند که به آنها امکان حرکت در مکان‌های مختلف را می‌دهد. بوم آنها نیز قابل تنظیم توسط کاربر است، بنابراین می‌توان براساس نیازهای کاربر بلندی و طول بوم را تنظیم کرد.

یکی از ویژگی‌های دیگر این جرثقیل‌ها این است که پایه‌های آنها قابل باز و بسته کردن هستند. این ویژگی امکان حمل و نقل آسانتر آنها را فراهم می‌کند و همچنین در فضاهای محدود تر نیز قابل استفاده است.

جرثقیل برقی کارگاهی دارای راندمان بالا در بالا بردن اجسام است.

معیارهای انتخاب جرثقیل یا بالابر الکتریکی

جرثقیل‌ها یا بالابرهای الکتریکی، ابزارهای بسیار مهمی در صنعت و ساختمان هستند که برای جابجایی و جریان‌دهی اشیاء سنگین استفاده می‌شوند. انتخاب صحیح یک جرثقیل یا بالابر الکتریکی برای کاربرد خاص خود بسیار حائز اهمیت است.

جرثقیل یا بالابر الکتریکی ابزاری است که در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود و برای جابه‌جایی بارها به کار گرفته می‌شود. اما انتخاب یک جرثقیل مناسب برای نیازهای خاص شما چه معیارهایی دارد؟

معیارهای انتخاب جرثقیل شامل چندین عامل است. اولین عامل سرعت عملیات باربرداری است. برخی از جرثقیل‌ها سریعتر از دیگران عمل می‌کنند و برای کارهایی که نیاز به سرعت بالا دارند مناسب‌اند.

عامل بعدی ظرفیت باربرداری است. هر جرثقیل دارای ظرفیت باربرداری خاصی است و باید مطمئن شوید که جرثقیلی که انتخاب می‌کنید بتواند بارهای شما را بلند کند.

عوامل دیگر شامل نوع اسلینگ استفاده شده در بالابر، طول سیم صفحه کلید آویزان و طول سیم کشی تغذیه بالابر، سرعت ترالی، تعداد دفعات باربرداری در یک دوره زمانی مشخص، ارتفاع محل

بیشتر بدانید:دفترچه محاسبات جرثقیل سقفی

آخرین مطالب

دسته بندی مقالات

اخرین مقالات

نوشته‌های تازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *